חקירה כלכלית גירושין

חקירה כלכלית בעקבות הליך גירושין הינה החקירה הכלכלית הכי נפוצה, ובמקרים בהם ישנה התמודדות מול בן זוג ערמומי תהיה חקירה זו קריטית מאוד עבור המזמין.
ניווט במורכבות של חקירות כלכליות במהלך גירושין מצריך הבנה מעמיקה של מערכת המשפט ויכולות חקירה גבוהות בדרך לחשיפת האמת. כמשרד חקירות הפועל רבות בתחום החקירות הכלכליות ובעיקר עבור הליכי גירושין אנו מתמחים בסיוע ללקוחות בגילוי נכסים נסתרים, בגילוי אי-התאמות פיננסיות ובהשגת הראיות (במידה ויש) הנדרשות לתמיכה בעניינם.

חוקר כלכלי גירושין

חקירה כלכלית תנוהל על ידי חוקר כלכלי (חוקר פרטי המומחה בתחום זה) אך במשרדנו ישנם גורמים נוספים המעורבים בחקירה הכוללים צוות עוקבים ועוקבות ומדובבים פרונטליים וטלפונים, כולם ללא יוצא מן הכלל בעלי תעודת חוקר פרטי מטעם משרד המשפטים.

חוק יחסי ממון בין בני זוג

חוק יחסי ממון בין בני זוג הינו החוק שמסדיר את חלוקת הרכוש במקרה של גירושין (תקף על זוגות שהתחתנו לאחר 1.1.1974) תחת חוק זה נקבע שכל הזכויות והכספים שנצברו על ידי אחד מבני הזוג במהלך שנות הנישואין יחולק באופן שווה (50-50), ללא קשר בין מי מבני הזוג צבר בפועל את הזכויות. הבעיה מתחילה כאשר בן/בת הזוג אינם חפצים לחלוק באופן שווה את ההון שנצבר במהלך שנות הנישואין.

חקירה כלכלית גירושין - תחומי התמקדות מרכזיים

חקירות כלכליות גירושין כוללות איתור מקיף של נכסים, רכוש וכספים על מנת להבטיח חלוקה שוויונית בין בני הזוג. חקירות אלו חיוניות במיוחד במקרים בהם צד אחד חושד שאחר מסתיר נכסים או מספק מידע פיננסי מוטעה.

מה ניתן לגלות בעזרת חקירה כלכלית גירושין?
ניתן לגלות רכוש ונכסים בארץ ובחו"ל, גובה השתכרות, רכוש הרשום על שם בני משפחה (שאולי הועבר במסגרת הברחת הנכסים) , תיק פיננסי ועוד.

  • גילוי ואיתור נכסים:
    הצוות שלנו משתמש בטכניקות חקירה רבות כדי להתחקות אחר נכסים שאולי הוסתרו או הועברו למיקומים לא ברורים. זה כולל נכסי נדל"ן, חשבונות בנק וכספים, כמו כן השקעות ונכסים בחו"ל.
  • אימות הכנסה:אימות ההכנסה האמיתית של שני בני הזוג חיונית לחלוקה הוגנת של הנכסים ולקביעת מזונות בני זוג וילדים. אנו עורכים חקירות יסודיות כדי לגלות אי התאמות או מקורות הכנסה נסתרים.
  • הערכת פערים: פערים בין ההכנסה המדווחת לבין אורח החיים שמקיים בן הזוג יכולים להעיד על נכסים או הכנסה נסתרים. החוקרים שלנו מנתחים דפוסי הוצאות, נכסים, ואורח חיים כדי לחשוף חוסר עקביות.

מה עלי לעשות במידה ואני חושד/ת שבן או בת הזוג מסתרים את מצבם הכלכלי או נכסים ממני?

ראשית כל אין לעורר חשד מול בן/בת הזוג ומומלץ מאוד לפנות לגרום מקצועי כגון עורך דין (אשר במרבית המקרים ימליץ על ניהול חקירה כלכלית) וחוקר פרטי כלכלי מומחה לחקירות כלכליות בהליך גירושין שכן מלבד הידע והכלים חוקר זה מוסמך מטעם משרד המשפטים ויכול לעזור לכם להציג את הראיות שנאספו בבית המשפט לענייני משפחה ובבית הדין הרבני.

ההשפעות הכלכליות של בגידה בגירושין

מדובר על נושא שנוי במחלוקת אשר מושפע מהמקום בוא נידון התיק, באם נידון התיק בבית הדין הרבני ישנה חשיבות רבה למין הבוגד, במידה ומדובר על בגידה שנעשתה מצד האישה יראה בית הדין את הדבר בחומרה רבה ואף עלול לאסור את האישה על בעלה וכן גם על המאהב שלה (במידה וירצו השניים להתחתן בעתיד), במידה והבעל הינו הצד הבוגד וברצונו להגיע לשלום, בית הדין הרבני לא יתן גט בקלות. מהבחינה הכלכלית אישה שבגידתה הוכחה תהיה נתונה למגוון רחב של סנקציות הן בבית הדין הרבני והן בבית המשפט לענייני משפחה.

בית המשפט לענייני משפחה
בית הדין הרבני
דמי מזנות
ללא השפעה
ללא השפעה
מזונות אישה
תלוי מקרה
אישה שהוכחה בגידתה אינה זכאית
כתובה
לא נידונה בבית המשפט
אישה שהוכחה בגידתה אינה זכאית
נדוניה
לא נידונה בבית המשפט
ללא השפעה
כספים רכוש ונכסים

עלול לקבוע "שיתופיות מוחלשת" (נדיר)

יכול לקבוע חלוקה לא שוויונית עפ"י הדין העברי אך בפועל נוגד את החוק האזרחי ואת פסיקת בג"צ

ההבדל בין חוקר כלכלי לבין אקטואר

במידה וישנה רשימה מקיפה של כלל הנכסים והרכוש שיש לחלק בעקבות הגירושין עבודתו של האקטואר תבוצע בקלות יחסית, אך במידה וישנם נכסים או רכוש אשר לא דווח עליהם אין ביכולות של האקטואר להגיע לחילוק שוויוני. לשם כך רצוי להשתמש בשירותיו של חוקר כלכלי אשר יבצע חקירה כלכלית מקיפה ויחשוף את הרכוש והנכסים. חקירה מסוג זה הינה שירות משלים אשר תספק לאקטואר את אבני היסוד לבניית הדו"ח שיוגש לבית המשפט.

כמה עולה חקירה כלכלית גירושין

תופתעו לגלות שביחס העלות תועלת וכן ביחס לשאר ההוצאות הכבדות במהלך הגירושין חקירה כלכלית מותאמת לגירושין אשר מבוצעת על ידי משרדינו מאות פעמים בשנה אינה יקרה ואף משתלמת ביותר!
חקירה כלכלית גירושין (מצומצמת) – 1200 – 1500 ₪
חקירה כלכלית גירושין (מורחבת) – 8500 – 12000 ₪

למה לפנות למשרד החקירות DIM

למשרדנו ניסיון רב בניהול חקירות כלכליות בעקבות גירושין ובמהלך עבודתנו טיפלנו בהצלחה רבה באלפי תיקים, הליווי במשרדנו הינו ליווי אישי וכל תיק נחקר בקפידה רבה עד מיצוי מלא.