איתור האזנות סתר - בדיקה יסודית על ידי מומחים

מודאגים מהאפשרות שהשיחות הפרטיות שלכם מוקלטות בסתר ושמידע רגיש אודותיכם או אודות עסקכם דולף?

הנגישות של מכשירי ציתות וצילום נסתר נהיו נגישים בשנים האחרונות לכל אדם, ללא צורך בידע תפעולי מקדים, עלויות רכישה נמוכות (החל מכמה שקלים בודדים באלי אקספרס) ויכולות טכנולוגיות להחדרת המכשירים בחפצים לא מעוררי חשד גרמו לעליה חדה במקרי חדירה לפרטיות מסוג זה, אך אל תדאגו כי יש פתרון, אנחנו בחברת DIM חקירות פרטיות ומודיעין עסקי עובדים עם הציוד המתקדם ביותר בעולם וביכולתנו לחשוף כל מכשיר ריגול אשר הושתל בביתכם, משרדכם, רכבכם והמכשירים הדיגיטליים שלכם.

סוגים של מכשירי ציתות ומעקב

שנם סוגים רבים של מכשירי ציתות ומעקב, אלו הנפוצים ביותר:

משדרי RF: אלו הם הסוג הנפוץ ביותר של באגי שמע ומשתמשים בתדרי רדיו כדי לשדר אותות שמע למקלט קרוב. הם יכולים להיות מוסתרים בחפצים יומיומיים, כמו שעון או עט. לרוב ההקלטה תהיה ברורה בטווח של חמישה עד עשרה מטרים.

מכשירי האזנה קווים: מכשירים מסוג זה מחוברים פיזית לתשתית החשמל או הטלפוניה הקיימים במקום ועקב כך הם יכולים להיות קשים יותר לזיהוי מאשר משדרי RF, מכיוון שהם אינם משדרים אות באופן אלחוטי.

משדרי GSM: מכשירי האזנה מסוג זה משתמשים ברשת הסלולרית (בעזרת כרטיס SIM) להעברת אותות אודיו וניתן להשתמש בהם מרחוק בעזרת חיוג למכשיר, הם יכולים להיות מסווים כשקע חשמל, מטען USB או מכשירים אלקטרונים אחרים.

מכשירי האזנה בספקטרום מופשט: מכשירים מתוחכמים אלה משתמשים בטכניקות מתקדמות של קפיצת תדר כדי להימנע מזיהוי על ידי ציוד לאיתור האזנות שפועל בעזרת זיהוי תדרים ספציפיים. אומנם קשה לזהות אותם אך השימוש בהם נדיר.

משדרי תהודה אקוסטית: משדרים אלה משתמשים בקרן אור כדי להעביר רעידות קול מאובייקט מרוחק כגון חלון או קיר. הם יכולים להיות קשים מאוד לזיהוי מכיוון שהם אינם פולטים אותות רדיו או משתמשים בחיבור קווי. אך גם השימוש בטכנולוגיה זאת נדיר מאוד.

סוגים נוספים של ריגול

מכשיר מעקב – לרוב יינטר את מיקומכם בטכנולוגיה לוויינית מסוג GPS, מכשיר קטן אשר יכול להיות מוצמד לרכבכם.

פריצות לטלפון נייד ולמחשב האישי – חשוב לציין שבימינו לא צריך להתאמץ יותר מידי הרי כל אחד ואחת מאיתנו נושאים מכשירים חכמים אשר מצוידים במיקרופון, מצלמה ו-GPS. בנוסף מכשירים אלה לרוב מכילים פרטים רגישים מחיינו הפרטיים והעסקיים. במדיה ויש לכם חשד שאחד המכשירים נפרץ ביכולותינו לבדוק לעומק אם כך הדבר ובמידה וכן אנחנו נספק לכם שירות של הסרת האיומים והתחקות אחר המקור במידה ויתאפשר.

פריצות למכשירים המקושרים לעסק – משרד החקירות DIM מתמחה במניעת ריגול עסקי ובאפשרותנו להציע מגוון רחב של פתרונות.

בדיקות האזנה - הסבר על התהליך

בדיקה כנגד מכשירי האזנה (TSCM) הינה התהליך המקצועי המשמש לאיתור והסרה של מכשירי מעקב נסתרים כגון מכשירי האזנה ומצלמות. התהליך כולל איש מקצוע מיומן (לרוב משרד חקירות) המשתמש בציוד מיוחד כדי לסרוק אזור לאיתות אלקטרוניים שעלולים להצביע על נוכחות של מכשיר ריגול.

את התהליך נתחיל בבדיקה פיזית של האזור ונחפש אחר חפצים חשודים או סימני חבלה. לאחר מכן נעבור לבדיקות טכנולוגיות ונשתמש בציוד כגון גלאי תדר רדיו, מצלמות הדמיה תרמית וגלאי צומת לא ליניאריים כדי לחפש מכשירים נסתרים. גלאי תדר רדיו יכולים לזהות אותות הנפלטים ממכשירים אלקטרוניים, בעוד שמצלמות הדמיה תרמיות יכולות לזהות את חתימות החום של מצלמות נסתרות. גלאי צומת לא ליניארי יכולים לזהות נוכחות של רכיבים אלקטרוניים, גם אם הם אינם פולטים אות.

בסיום התהליך תקבלו מאתנו דו"ח בעל תוקף משפטי.

איך חוקר פרטי יכול לעזור במידה ואותרו מכשירי האזנה

לאחר שנחשפו מכשירי האזנה אתם בטח מרגישים מחוללים ורף הפרנויה שלכם בשמיים, מלבד השבת הפרטיות שלכם אנחנו נעשה הכול בכדי לתפוס את העבריין, בתור משרד חקירות יש לנו את הכלים והידע לאסוף ראיות על מנת להתחקות אחרי המבצע.

 

ביצוע תצפיות – במידה ומדובר על מכשיר הזקוק לטעינה או איסוף אנחנו נקים עמדת תצפית ונמתין לבואו של המבצע.

ביצוע מעקבים – במידה ויש לכם חשוד ספציפי אנחנו נערוך אחריו מעקבים על מנת לראות אם הוא מתנהג בצורה חשודה.

חיפוש אחר ראיות פיזיות – איסוף טביעות אצבע מהמכשיר במידה ויש. ניסיון להגיע למקור שממנו נקנה מכשיר האזנה או למשל כרטיס הSIM ששימש את המכשיר.

פיתיון – נביים שיחה או סיטואציה שבה יימסר מידע בעל ערך למאזין ונקווה שהוא ינגוס בפיתיון ויביא את עצמו אלינו.

במידה ומדובר בפריצה למחשב או לנייד במשרדינו עובדים מומחים לסייבר אשר יכולים לנתח את התקשורת הנכנסת והיוצאת מהמכשיר, כמו כן אפשר יהיה להשתמש במלכודת דבש אשר תפתה את הפורץ ללחוץ על לינקים אשר יובילו אותו למלכודת.

האם זה חוקי לבצע האזנות סתר?

לא, בהתאם לחוק האזנות סתר, המאזין, המציב או המתקין מכשיר למטרת האזנת סתר שלא כדין או כדי לאפשר שימוש בו למטרה האמורה, דינו – מאסר חמש שנים. בנוסף גם המשתמש ביודעין וללא סמכות כדין בידיעה או בתכנה של שיחה שהושגה על ידי האזנת סתר דינו – מאסר חמש שנים. 

האם חוקר פרטי רשאי לבצע האזנות סתר?

לא, חוקר פרטי כפוף לחוק האזנות סתר ובנוסף עלול להיות מורשע גם לפי חוק חוקרים פרטיים ושירותי שמירה דבר אשר יכול לשלול ממנו את רישיונו לעסוק כחוקר פרטי ולפסלו מקבלת רישיון חדש לתקופה של עד שבע שנים.

כמה עולה בדיקה לגילוי האזנות סתר?

בדיקת האזנה במבנים – החל מ-5000 ₪
בדיקת האזנה לרכב – החל מ-2500 ₪
איתור והסרת תוכנות רוגלה בטלפונים ניידים – 1700 ₪
* עקב משתנים כגון מיקום הבדיקה, גודל המבנה וקדומה מחיר סופי יינתן בשיחת טלפון.
 

איך למנוע מקרי האזנה עתידים? טיפים מחוקר פרטי מומחה במניעת האזנות סתר וריגול.

מניעת האזנות ושימרה על הפרטיות דורשת שילוב של פעולות פיזיות ודיגיטליות. להלן רשימה אשר תעזור לכם לבדוק את נקודות החולשה שלכם:

  • השתמשו באמצעי אבטחה פיזיים: התקינו מצלמות, אזעקות ומערכות בקרת גישה כדי להגן על הבית או המשרד מפני כניסה לא מורשית. את המסמכים הרגישים מומלץ לשמור נעולים במקום מאובטח.
  • שמרו על ערנות: אל תתעלמו מסמנים לפעילות חשודה, כגון מבקרים בלתי צפויים או מכשירים לא מוכרים בבית או במשרד. דווח לרשויות על כל פעילות חשודה.
  • שימו לב מה והיכן אתם מדברים על נושאים רגישים. היזהרו מלמסור פרטים רגישים במיוחד בטלפון וברשת האינטרנט. כמו כן רצוי להימנע מדיון בנושא רגיש במקומות ציבורים.
  • למדו על הנדסה חברתית: הנדסה חברתית היא טכניקה המשמשת תוקפים כדי להערים על אנשים לחשוף מידע רגיש. למדו את עצמכם על טקטיקות נפוצות של הנדסה חברתית והיזהר מכל בקשות בלתי צפויות למידע (ישנם לא מעט קבוצות בפייסבוק העוסקות בנוכלים אשר חברות בהן תעזור לכם לפתח מודעות לגבי נוכלויות חדשות).
בכל מה שקשור לעולם הדיגיטלי העצה הכי טובה היא אל תעשו חיים קלים למי שמנסה לטרגט אותכם:
 
  • אבטחו את רשת ה-Wi-fi שלכם – ודא שרשת ה-Wi-fi הביתית או המשרדית מאובטחת על ידי שימוש בסיסמה חזקה והצפנה. הימנע משימוש ברשתות Wi-Fi ציבוריות, שעלולות להיות פגיעות יותר. להגנה מקסימלית מומלץ להסתיר את ה-SSID שלכם.
  • השתמשו בהצפנה – השתמשו בהצפנה מקצה לקצה כדי להגן על התקשורת המקוונת שלכם, כגון דואר אלקטרוני או הזנת סיסמאות באתרים. לא ניתן לקרוא תקשורת מוצפנת על ידי מי שאין לו מפתח ההצפנה.
  • שמרו על המכשירים שלהם מעודכנים – ודאו שלמחשב, הסמארטפון ומכשירים אחרים יש את עדכוני האבטחה האחרונים, זה יכול לסייע בהגנה מפני פגיעות ידועות שעלולות להיות מנוצלות על ידי האקרים.
  • אל תחסכו על תוכנת אנטי וירוס ו- Firewall. 
  • השתמשו בסיסמאות חזקות שקשה לנחש או לפרוץ. הימנעו משימוש באותה סיסמה עבור מספר חשבונות.
  • הגבילו את הגישה למכשירים שלכם: הישארו בשליטה מלאה והימנעו משיתוף המכשירים שלכם עם אחרים.
  • הימנעו מלחיצה על קישורים בהודעות דוא"ל או טקסטים לא רצויים שכן אלו עלולים להוביל לאתרי אינטרנט זדוניים או הורדות שעלולות לסכן את המכשיר שלך ולהוביל לפריצה וציתות.
  • השתמשו ברשת פרטית וירטואלית (VPN), VPN יוצר חיבור מאובטח ומוצפן לאינטרנט, מה שמקשה על היכולת ליירט את התקשורת המקוונת שלכם.
  • מלכודות דבש – יצירת קבצים אשר יפתו את התוקפים ובכך יתריעו לנו על גישה לא מורשית, כגון קובץ בשם סיסמאות אשר יתריע לנו כשמישהו פתח אותו (ניתן ליצור מלכודות דבש במכשיר הפלאפון, במחשב ובתיבת האימייל).

שירותי בדיקת האזנות סתר המוצעים על ידינו כוללים:

איתור משדרים חוטיים (מכשירים המתלבשים על תשתית החשמל/תקשורת/מחשוב)

  • איתור משדרי לייזר ו-RF.
  • איתור משדרים רדומים
  • איתור משדרי GSM, 3G, 4G, 5G
  • איתור משדרים אלחוטיים (כל הסוגים והתדרים)
  • איתור משדרי Wi-Fi, Bluetooth
  • איתור מצלמות נסתרות.
  • איתור מערכות מעקב (GPS)

ביכולותינו לאתר את כל סוגי מכשירי האזנה והצילום הקיימים בשוק.

זמינים עבורכם 24 שעות 7 ימים בשבוע.