חקירות תחת כיסוי ודיבוב

בדר"כ כאשר מדמיינים את עבודתו של החוקר הפרטי מדמיינים משהו שרחוק מהמציאות אך קרוב מאוד למה שרואים בסרטי הטלוויזיה, לרוב אני נאלץ להיות זה שמכבה את הדמיון ומסביר על הרגולציה הכבדה אשר מכופפת את ידיו של החוקר הפרטי, אך אם יש תחום אחד שבו המציאות והדמיון נפגשים לשחק זהו תחום החקירות הסמויות, אילתורים, משחקים פסיכולוגים, תחפושות, ואדרנלין הם שגרת יומם של העוסקים בדבר. היכולת של החוקר להפוך חלק מהסביבה פותחת דלתות ושוברת חומות, סודות שהוטבעו עמוק צפים מעל לפני אוקיינוס השקרים וחקירות אשר נתקעו במשך חודשים מסתיימות ברגע.

נגן וידאו

חברת האם "בטיחות אנוש" וחברת הבת "DIM חקירות פרטיות ומודיעין עסקי" בכתבה של כאן 11.

סוגים של חקירות תחת כיסוי

חקירה תחת כיסוי בסיסית – בניגוד לחקירת דיבוב בכיסוי מלא שם נמצא את עצמו בונים מערכות יחסים אשר לעיתים נמשכות חודשים ארוכים, בחקירה תחת כיסוי בסיסי נסתפק בדמות ללא עומק כגון היסטוריה, פרופילים ברשתות חברתיות ומקום עבודה.
ניתן לראות בסרטון הנ"ל חקירה בסיסית תחת כיסוי שבוצעה במגזר החרדי כאשר המטרה הייתה תיעוד בעזרת מעקב אחר אדם מתוך הקהילה החרדית, האמצעים לביצוע החקירה: הכרה של האזור, ותחפושת אשר לא תעורר חשדו של האובייקט.
במשרדנו שיטות העבודה והנהלים לביצוע חקירות סמויות תחת כיסוי הן מהנוקשות ביותר, תמיד נעשה את המקסימום בכדי שלא נחשף או נעורר את חשדם של מושאי החקירה או סביבתם.

חקירות תחת כיסוי למטרות דיבוב – לעתים קרובות כאשר נרצה להגיע לחשוף מידע שידוע רק לאובייקט החקירה נבצע חקירת דיבוב;
חוקר מומחה בדיבוב הינו אדם בעל יכולות חברתיות גבוהות ביותר, הבנה מעמיקה בפסיכולוגיה וכמובן רישיון חוקר פרטי מטעם משרד המשפטים.
במידה הוחלט לפעול באסטרטגיה זאת סיפור כיסוי מלא יבנה בהתאם לנסיבות (מטרת החקירה, האובייקט וסביבת העבודה)
והמדובב יכנס לדמות כשם ששחקן נכנס לדמות, לדוגמא בתיק חשיפת נכסים עקב הליך גירושין המדובב שלנו הציג עצמו כבעלים של חברת נדל"ן, הוא יצר קשר עם אובייקט החקירה בדרך שלא נפרסם כעת, אך כן נשתף שאתר אינטרנט ייעודי המציג נכסי נדל"ן נבנה עבור תיק החקירה, כרטיסי ביקור הונפקו ופגישה נקבעה בבית קפה, החקירה נוהלה במשך שלושה חודשים ובהם חשפנו ואפילו "פרסמנו" 2 נכסים בבעלות הנחקר אשר היו רשומים על אחיו אך בפועל נרכשו בכספים שהוא העביר להם כ"מתנות חתונה".

עובד סמוי – ככל שהעסק יותר גדול כך פיקוח ובקרה אחרי העובדים מסתבך, במידה ונרצה לבדוק את התנהלות העסק והעובדים במצבו הטבעי או כאשר נרצה לאמת חשדות כנגד עובד ספציפי או אפילו מחלקה שלמה / סניף נטמיע עובד סמוי בבית העסק, העובד יגיע מצוייד בסיפור כיסוי ואמצעי תיעוד.
העובד כמובן הינו חוקר המתמחה בסוג זה של חקירה ובעל יכולות גבוהות בפסיכולוגית האדם לשם התחברות ודיבוב. בעזרת שירות זה נוכל לחשוף מעילות, גניבות כספיות, גניבת מידע, גניבות של עובדים ולקוחות, שימוש לא מורשה במשאבי החברה, הטרדות מיניות, אבטלה סמויה ושאר התנהלויות שגויות. בהתאם לצורך אפשר להטמין ציוד מעקב בחללים המשותפים.
חקירה מסוג זה תבוצע בדיסקרטיות מלאה וללא חשדם של העובדים, וכמובן תביא לידתכם את ההתנהלות האמיתית בחברתכם בתוספת ראיות קבילות בבית המשפט.
בין אם אתם חברת הייטק במרכז או מפעל בצפון ביכולתינו להתאים עבורכם את החוקר הנכון, בעל מראה מתאים וכן בעל ידע ושליטה בז'רגון המקצועי.

חקירות דיבוב - לקבל את הגרסה האמיתית


מקרה שחקרנו לאחרונה, הורי בחור צעיר שהואשם בניסיון לאונס על ידי שכנתם הצעירה פנו אלינו בטענה שבנם חף מפשע, לאחר פגישה עם הבן הכוללת תשאול ובדיקת פוליגרף הגענו למסקנה שהנער אכן חף מפשע, בכדי להוכיח מצב זה החלטנו לנסות לדובב את השכנה, לאחר ביצוע מעקבים הבנו ההזדמנות הטובה ביותר תהיה מכון הכושר אליו היא הולכת על בסיס יומי, חוקרת מטעמנו פקדה את המכון באופן יומי למשך שבועיים והתחברה עם מושא החקירה, החוקרת שלנו אמנם בעלת מראה תמים ונראית בקושי בת 20 אך בפועל מדובר על חוקרת עם וותק של שנים ויכולות גבוהות אשר הצליחה לדובב את השכנה ולהוציא ממנה שהכל היה פרי דמיונה עקב ריב שיהיה לשניים בעקבות חשדה שהבחור מעורב בהעלמות הכלב שלה.
המידע נמסר למשטרה, אשר פתחה בחקירה כנגד השכנה בגין תלונת שווא והאישום כנגד בנם החף מפשע הוסר.

איך בונים סיפור כיסוי

בניית סיפור כיסוי תעשה בהתאם למטרת החקירה, הנחקר וסביבתו. יש לציין כי לחוקר פרטי אסור להתחזות לאדם קיים או לנושא משרה רישמי וכל משרה שצריך רישיון כדי לעסוק בה.
בניית סיפור כיסוי מדויק למקרה הינה בסיס ההצלחה של החקירה, במשרדנו מושקעים משאבים רבים בכדי לבנות סיפורי כיסוי עמידים, מקיפים וכמובן תפורים אישית בהתאם למצב.

כניסה בכיסוי - סיפור כיסוי בשלוף

ישנם מקרים כדוגמת חקירת בגידה שבהם נתעד את בן/בת הזוג נכנסים לבית ביחד עם עם אדם זר, עקב חוקי הגנת פרטיות אין ביכולתנו להציץ דרך חלונות הבית ולהמשיך לתעד, לכן במצבים אלו נדרש כושר יצירתיות ונחישות מצד החוקר, כל אחד מהחוקרים שלנו מצוייד בסיפורי כיסוי ואביזרים אשר יכולים לעזור לו להגיע אל מעבר לדלת הסגורה.

חקירות תחת כיסוי - קבילות בבית המשפט

ישנם שופטים אשר לא אוהבים להסתמך על ראיות שהושגו בדרך מניפולטיבית זאת, לכן חשוב מאוד שהחקירה תנוהל בצורה מקצועית וללא מעבר על החוק, אצלנו בחברת DIM יש ליווי מלא של מייסד החברה עו"ד דני אנגל הראיות שנאספות על ידינו חוקיות וקבילות בבית המשפט.

חקירה תחת כיסוי - כי בתחבולות תעשה לך מלחמה

לסיכום, כאשר חוקר פרטי מגיע למבוי סתום בחקירה גלויה או כאשר מלכתחילה ההבנה היא ששיתוף פעולה מצד הנחקר וסביבתו אינה על הפרק, מגיע הזמן לתת ליצירתיות לעלות שלב, במשרדנו מועסקים חוקרים וחוקרות אשר מחליפים דמויות ותחפושות בקצב יותר מהיר מכוכבי הפסטיגל בחנוכה. את תחום החקירות הסמויות במשרדנו מנהלת החוקרת פאני אוזן, חוקרת בעלת ניסיון של קרוב ל30 שנה. במשרדנו מועסקים עשרות חוקרים וחוקרות עם גיוון אתני ומגזרי ביכולתנו לספק שירותי חקירות סמויות בכיסוי מלא במגזר החילוני, הדתי, הרוסי והערבי (כולל בשטחי הרשות).